Pivovarské zajímavosti

Aktualizovaná galerie vánočních etiket českých pivovarů >>>



Kniha o Měšťanském pivovaru v Poličce »»»


- Odkud vzal bílovecký minipivovar své jméno
- Jak vznikl Pivovar Nová sladovna
- Proč byl uzavřen ostravský Strassmannův pivovar
- Proč byl v 19. století vydrancován královédvorský pivovar
- Pivní značka Novopramen
- Kde se vařilo Velkopražské pivo

»»» další články





»»» galerie - beergirls

Poslední aktualizace dne 10.12.2017. Právě je zde 1806 zajímavých snímků.
Top články
Energetická hodnota piva
(12. 02. 2008, 65699x)
Vznik piva typu India Pale Ale
(15. 03. 2011, 55503x)
Výroky o pivu
(21. 12. 2010, 53547x)
Hoegaarden
(12. 01. 2009, 48984x)
Historie pivovaru Heineken
(23. 02. 2010, 42596x)
Bohové piva
(17. 04. 2010, 41296x)
Spolkla globalizace České pivo?
(03. 03. 2008, 36649x)
Český chmel
(26. 05. 2008, 36489x)
Neobvyklé názvy piv
(14. 12. 2011, 36034x)
Speciální piva Samuel Adams
(09. 11. 2008, 35270x)
Pivo Tactical Nuclear Penguin
(09. 01. 2010, 34735x)
Lodní pivovar AIDAblu
(01. 11. 2010, 34629x)
Sahti
(24. 08. 2009, 33414x)
Ze světa
Historie hostinců

Komentáře
ke článku: Pivovar Moritz aneb Jak jsem potkal pivo
(ze dne 28.11.2006, autor článku: Roman Holoubek)

Komentář ze dne: 22.02.2008 01:13:59     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Orel (orel.chemix@gmail.com)
Titulek: záporné hodnocení
Dobrý den.
Děkuji za upozornění na "nový" minipivovar v Olomouci, jistě jej při nejbližší návštěvě města navštívím. Jen bych trošku "rozcupoval" recenzi samotnou, senzorické hodnocení piva se mi jeví silně pochybné, jakkoliv je to subjektivní dojem, použité termíny jsou zcela zcestné. Chmelovost? Co třeba hořkost? Schnutí? A to je co? Usazené pivo? To naznačuje dobré ležení? Či snad přeležení? Nevím... Posuzovat ziskovost restaurace kuřáctvím nebo ne... no nevím. Ano, mnoho pijáků piva kouří, ale jdu-li ochutnat nějaké to nové dílo českého pivovarnictví, klidně si cigaretku odpustím. I několikrát týdně. Autora neznám, jen mi jeho recenze přijde hrozně, ale zoufale hrozně neprofesionální, skoro nic neříkající. To ať raději jen napíše adresu pivovárku, druhy piv a tečka. Ale článek již není čerstvý a jistě se mnohé změnilo a jistě k lepšímu. Přeji dál hodně pivních dobrodružství!
Dej bůh štěstí! :-)

  
Komentář ze dne: 28.02.2008 08:21:22     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Roman Holoubek (roman.holoubek@seznam.cz)
Titulek: Re: záporné hodnocení
PS: To mám nejraději. Takové rýpaly co něco utrousí a pak už nejsou ochotni komunikovat.

Myslel, jsem (jste-li v oboru, či alespoň poučený laik), že si můžeme navzájem vyměnit názory.

Tož co ... :-)

  
Komentář ze dne: 25.02.2008 08:49:32     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Roman Holoubek (roman.holoubek@seznam.cz)
Titulek: Pokračování
Usazené pivo = sedlé pivo. Pokud pivo nefiltrujete a točíte jej v této podobě, pak si po jisté době ležení "sedne", tj. kvasnice nacházející se v pivu, spolu se shlukem bílkovin "spadnou" ke dnu a vy čepujete pivo jen s lehkým opalizujícím nádechem, místo zakaleného piva, jak je tomu běžné u nefiltrovaných piv z minipivovarů.

Co se týče kouření - neposuzoval jsem ziskovost restaurace. Ta naopak může být vysoká - protože dokud je málo podniků nekuřáckých - pak se nekuřáci více do těchto podniků můžou stahovat. Já jsem posuzoval ekonomiku pivovaru a ne restaurace jako takové! Vysvětlení je v článku - většina "množstevních" pijáků piva co znám jsou totiž kuřáci a na základě tohoto malého vzorku (který je mi znám) usuzuji na většinovou skupinu lidí jdoucích pravidelně a často do hospy na více jak 3 piva :-)

PS: můžete mi říci kdo jste vy? - orel.chemix@gmail.com mi nic neříká. Děkuji

  
Komentář ze dne: 25.02.2008 08:47:10     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Roman Holoubek (@)
Titulek: Re: záporné hodnocení
Díky za záporné hodnocení. Tato reflexe je pro mne také důležitá - vždyť pokud bychom si všichni jen plácali po zádech tak by vývoj nešel dopředu :-)
Jmenuji se Roman Holoubek a s pivovarnictvím mám trochu něco málo společného - pokud Vám něco říká pivo BON.
Tolik ke mně jako k autorovi.
Co se týče mého senzorického hodnocení, tak jak píšete určitě nejsem na Vaší výši, přesto termíny jako chmelovost, schnutí a usazené pivo nejsou mými výtvory, ale používají je i jiní (a to i renomovaní lidé z oboru).
Hořkost lze charakterovat různými způsoby od ploché, extraktové až po aromatickou. A právě aromatická hořkost se dá popsat i jako hořkost připomínající ve vůni právě otevřený žok chmele - odtud ona chmelovost - tedy ne jen hořkost, ale i vůně po chmelu - není jednodužší právě toto spojit do jednoho slova "chmelovost"?

Schnutí - nikdy jste nepocítil po polknutí ono schnutí na patře? Já ano.

Usazené pivo = sedlé pivo. Pokud pivo nefiltrujete a točíte jej v této podobě, p

Komentář ze dne: 12.08.2007 22:29:41     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Tomáš Semrád (tom.semrad@seznam.cz)
Titulek: poznámky
Romane zdravím tě, tento tvůj skvělý článek mě jaksi v době jeho aktuálnosti utekl, ale vidíš nakonec jsem ho stejně "lapil". Díky za něj, nikdy jsem tam nebyl, ale až pojedu do Olmiku a bude čas, tak se určitě stavím a zrekognoskuji to. Já, "pivní archivář", ti ke článku po čase doplním pár poznámek. Tak předně Žebětín. To není žádná vesnice s polama (nehaž nás do jednoho pytle se Zašovou), páč na těch polích už stojí celá řada novostaveb a tento stavební boom (možná i díky blízkosti Richarda, přeci jen kdo má za rohem pivovar:-)) bude určitě pokračovat. Takže Brno má regulérně 2 mini. Buď tak laskav a smiř se s tím:-). Za další i já vyznávám prostředí ryze nekuřácké, má to rozhodně svoje výhody. Minimálně ženatí nemusí od svých poloviček poslouchat "ty si chodíš s kamarády po hospodách a užíváš si a já..." (ať si každý doplní to své známé). Proto před majiteli Moritze smekám za odvahu, běžný jev to určitě u nás není. Určitě přínos mít v podniku nekuřáky,

  
Komentář ze dne: 12.08.2007 22:33:02     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Tomáš Semrád (tom.semrad@seznam.cz)
Titulek: Re: poznámky-pokračování
...než násosky při 15 pivech. A za třetí, a to s tebou plně souhlasím, provozovny, do kterých se chodí po schodech dolů, jsou opravdu z psychologického hlediska v nevýhodě, to tvrdím stále. Co se týká ceny, ta je za piva v podobných provozovnách vždycky vyšší, platí totiž jednoduchá matematika. V menším objemu se vyrábí dráž. To není Gambrinus. V případě Moritze mi cena vůbec přemrštěná nepřipadá. V takových punktech pijete to nejkvalitnější pivo, tudíž i z tohoto pohledu je se třeba na cenu dívat. A proto jsou potřeba!

Komentář ze dne: 19.02.2007 11:14:36     Reagovat
Autor: neregistrovaný - mirek (miroslav.caslavsky@osz.org)
Titulek: hospoda jak má být
I když se v hospodě Moritz nekouří, kuřáci ji navštěvují ve značné míře - lze je pozorovat při nasávání kouře před hospodou. Přitom jen pár kroků odsud je podobná hospoda - U Puškaře - kuřácká. Pokud se týká ceny piva, je sice poněkud nadprůměrná -... ale tak si dám místo tří piv jenom dvě. Je tam pohoda, klid a čisto, kdo si dá jídlo, snad ho ani nesní, kolik ho je. Jediná nevýhoda - stále obsazeno, zejména ve večerních hodinách si bez rezervace nesednete a to má hospoda kapacitu možná i 100 míst! Pokud se týká ochoty personálu, zatím jsem se nesetkal s nějakým excesem, ale stát se to někdy může (i když by nemělo), zvláště pokud je host příliš agresivní.
Jen víc takových hospod!

Komentář ze dne: 08.12.2006 11:40:31     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Zbyněk Holan (@)
Titulek: Bon?
Pod nápisem jak jsem potkal pivo je obrázek dvou piv Bon.

Neví někdo, kde se dají sehnat? Třeba i lahvové.

Jo a má pivovar také www stránky? Co třeba nějaký odkaz přes ten obrázek.

Díky za info

  
Komentář ze dne: 08.12.2006 11:55:31     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Luděk (@)
Titulek: Re: Bon?
Stránky pivovaru jsou
www.pivovarbon.cz
Lahvové nedělají, stáčí "jen" do sudů. Mají mj. hospůdku i v Olomouci.

    
Komentář ze dne: 08.12.2006 12:10:02     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Zbyněk Holan (@)
Titulek: Re: Re: Bon?
Luďku díky. To je super, že i v Olomouci.


      
Komentář ze dne: 10.12.2006 15:28:50     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Roman Holoubek
Titulek: Re: Re: Re: Bon?
Díky Luďku, zdá se, že Zbyněk po několika BONech má malou ztrátu paměti. :-)
Jinak Vás všechny, pro které je Valašsko daleko, zvu do Olomouce. Už nyní si v Hospůdce na Komenského 5 dáte Vánoční polotmavý ležák - a jen houšť do mne, jsem zvědavý na reakce.
Pro Čechy (obyvatele Čech) nejsem schopen říci, kdy budou moci BONa ochutnat. Organizátor Vánočních pivních trhů v Praze i přes původní domluvu zatím nepotvrdil, zda dojede na Moravu posbírat pivo od nás (vzdálených od Prahy). Žijeme v nejistotě, pivo máme pro Vánoční trhy připravené a těším se, že budu moci čelit názorům na naše pivo i od Vás, kteří jste doposud nebyli na Moravě, nebo letos v Táboře, či v Budějicích na Živitelce.
Pokud to nevyjde - udělejte si mezi svátky čas a dojeďte do některé z jmenovaných hospůdek s vánočním pivem BON - viz www.pivobon.cz.
Díky Roman

        
Komentář ze dne: 12.12.2006 10:36:21     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Zbyněk Holan (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Bon?
Hele ty jeden!

Jsem Ti posílal email....takže co to je za poznámky???

Odkaz je fajn!

Komentář ze dne: 02.12.2006 15:13:46     Reagovat
Autor: neregistrovaný - bluesystem (@)
Titulek: Moritz - pivovar nebo pajzl?
Včera jsem též zavítal do minipivovaru Moritz, ovšem jaké bylo mé zěšení po vstupu.

Obsluha mne velice nepříjemně poslala do rohu ke stolu, ať si sednu a nemotám se, než jsem ovšem stihnul "sednout", začala jiná servírka stolem otáčet, nosit židle - a nevybíravýmy slovy mi dala najevo - OBSAZENO, i když žádná rezervace na stole nebyla.

Sjezdil jsem půl Evropy, ale takto se nechovají ani v "přístavní krčmě" přístavu Manheim.

HNUS

  
Komentář ze dne: 05.12.2006 15:42:55     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Zbyněk Holan (@)
Titulek: Re: Moritz - pivovar nebo pajzl?
No to snad né. Je toto možné??? A jak jste se tam včíl motal?

    
Komentář ze dne: 05.12.2006 18:08:33     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Roman Holoubek
Titulek: Re: Re: Moritz - pivovar nebo pajzl?
Tož totok, Zbyňku, nestačím sa diviť, co z tebja krátkodobý pobyt na Valašsku udělál. Dotejka si frflal Pražácky a včíl jaků jadrnů řečů, orage jeden.

Ale vážně.
Zítra jedu do Olomouce a zajdu k Moritzovi, jaká je tam situace nyní.

      
Komentář ze dne: 08.12.2006 11:00:39     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Zbyněk Holan (@)
Titulek: Re: Re: Re: Moritz - pivovar nebo pajzl?
Kde že, tak aji dříve i když su Pražák.

      
Komentář ze dne: 05.12.2006 18:09:41     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Roman Holoubek (@)
Titulek: Re: Re: Re: Moritz - pivovar nebo pajzl?
Pardon, Ogare jeden.

Komentář ze dne: 30.11.2006 09:35:54     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Zbyněk Melichar (@)
Titulek: pěkný článek :)
akorát u věty '...Olomouc se na naši pivní mapu zapsal v letošním roce...' - doufám, že jde jen o překlep, páč Olomouc je TA
a myslím si, že třeba já si těch 5-15 v nekuřáckém prostoru dost rád vychutnám...:-)

  
Komentář ze dne: 14.12.2006 17:31:26     Reagovat
Autor: neregistrovaný - kam (@)
Titulek: Re: pěkný článek :)
Olomouc je dnes spisovně Ta, ale ještě za první republiky se používal Ten. Po hanácke je to taky Holomóc.

  
Komentář ze dne: 30.11.2006 10:07:41     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Roman Holoubek (roman.holoubek@seznam.cz)
Titulek: Re: pěkný článek :)
Děkuji za opravu, jde o překlep. jako Moravák vím že je Ta Olomouc, Ta Zašová a Ten Rožnov.

    
Komentář ze dne: 08.12.2006 10:56:12     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Zbyněk Holan (@)
Titulek: Re: Re: pěkný článek :)
Tož kurňa, je ten Holomóc! Blemcete tu nesmysle.

    
Komentář ze dne: 30.11.2006 10:20:15     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Zbyněk (@)
Titulek: Re: Re: pěkný článek :)
v pohodě :-)
jen to nemám v ofidiálních textech rád...

      
Komentář ze dne: 05.12.2006 15:40:53     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Zbyněk Holan (@)
Titulek: Re: Re: Re: pěkný článek :)
A co je ofidiální text ???

        
Komentář ze dne: 06.12.2006 15:14:22     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Zbyněk Melichar (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: pěkný článek :)
oficiálních (každej se holt někdy překlepne)

          
Komentář ze dne: 08.12.2006 10:54:24     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Zbyněk Holan (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: pěkný článek :)
no právě!

Komentář ze dne: 30.11.2006 09:00:26     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Roman Holoubek (roman.holoubek@seznam.cz)
Titulek: To Luděk
Vy hnidopiši :-)

Schválně jsem napsal: "Neznám druhé město u nás se dvěma restauračními pivovary (Richarda v Žebětíně už do Brna nepočítám."
Čekal jsem na reakce.
Ano Žebětín je částí Brna - vysvětlení viz výše.
A Praha má více než dva pivovary.

Komentář ze dne: 29.11.2006 19:37:56     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Fibich (@)
Titulek: Druhé město
...Neznám druhé město u nás se dvěma restauračními pivovary...Já znám druhé město, je to Praha :-)

  
Komentář ze dne: 30.11.2006 07:45:58     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Luděk (ludek.gasseldorfer@seznam.cz)
Titulek: Re: Druhé město
Města s 2 (a více) rest. pivovary jsou Praha, Brno a Olomouc a od června 2007 to bude i moje rodná Plzeň :-) Čtyři z pěti nejlidnatějších měst ČR - chybí jen Ostrava...

Komentář ze dne: 29.11.2006 19:06:57     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Vávra (@)
Titulek: doplnění ceny
Jen drobné doplnění - krátce po otevření stála jedenáctka 21,- a dvanáctka 23,-. Při mé poslední návštěvě přede dvěma dny již stihli zdražit(!?), neboť za jedenáctku chtěli 23,- a inzerovali desítku za 21,-.

Komentář ze dne: 29.11.2006 13:45:35     Reagovat
Autor: neregistrovaný - PETR (@)
Titulek: NADAVANI
Ptal jste se kdo vam bude za zminku o nekoureni nadavat: tak tady jsem! A nadavam vam: @#$`@#$`~$`#@`^^&*`~$#`#. No to jsem si ulevil!!!!
Nekoureni v restauracich je problem, mate pravdu, ja patrim k tem 90% tech kterym pivo bez cigara nechutna. A s tim poctem 5-15 jste se take trefil. Beru zivot tak jak je, kdyz majitele rozhodli, ja je chapu, chapu i rady nekuraku, kterym si budou v Moritzu libovat. Ale ja si jejich pivo 100% nedam. Nevim kdo z nas prijde o vic.
P.S. Dekuji za hezky clanek

Komentář ze dne: 29.11.2006 12:44:58     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Roman Holoubek (roman.holoubek@seznam.cz)
Titulek: to Luděk a BON
Jinak až budeš v Olomouci tak na Komenského 5 narazíš na Hospůdku s pivem BON. Na čepu je 10 a 12 světlé a 14 tmavé. Ale v prosinci se tmavé vymění za vánoční granátové pivo - silnější 11.

  
Komentář ze dne: 29.11.2006 16:06:19     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Luděk (ludek.gasseldorfer@seznam.cz)
Titulek: Re: to Luděk a BON
S tou nadsázkou - no proto! :-) Černice jsou také vesnice v Plzni jako Žebětín v Brně (i když já nebo Chody se raději ubytujeme v Brně-Komíně). Hlavně aby to nedopadlo jako v září na Dočesné - jak jsem se na BON těšil, ale z všeobecně známých důvodů nedorazil. A o olomoucké hospodě s BONem vím, už je v itineráři

Komentář ze dne: 29.11.2006 12:41:53     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Roman Holoubek (roman.holoubek@seznam.cz)
Titulek: To Žebětín
Je to už myšleno s mírnou nadsázkou. Žebětín je defacto přidružená vesnice - mezi městem a částí Žebětín jsou už pole. A navíc má Žebětín i ve skutečnosti ryze vesnický charakter.

Komentář ze dne: 29.11.2006 09:38:18     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Luděk (ludek.gasseldorfer@seznam.cz)
Titulek: Moritz
Ahoj Romane, díky moc za článek, také se chystám do Olomouce, takže každá informace je pro vzdáleného přespolního cenná. Psal jsem o nějaké info do pivovaru - chtěl bych doplnit pro sběratele: na místě lze koupit sklo s logem Moritz za 100,- Kč (0,5l), papírové tácky zatím nevedou, ale počítají s nimi ve výhledu, zřejmě v příštím roce. Otevírací doba denně 11--23 hodin (na www stránkách to zpočátku chybělo). To nekuřácké prostředí má také moje sympatie. Nakonec bych se chtěl zeptat, proč Richard v Žebětíně nepatří do Brna? V Plzni-Černicích se také staví restaurační minipivovar, to jej také nebudu moci považovat za plzeňský, protože leží na okraji města? Zdravím všechny v BONu v Zašové a ať se daří, ale hlavně: snad dorazíte do Holešovic v půlce prosince, abych také konečně ochutnal vaše pivo. Zdraví Luděk

Vánoční speciály r.2017
Galerie pivních etiket



Právě je zde 10 474 etiket českých pivovarů. Průběžně doplňováno. >>>

Galerie pivních přepravek Jirky Pertlíka


Je zde 154 originálních snímků. »»» vstupte do galerie

Tácky pivovarů


»»» galerie tácků českých pivovarů

Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR Tento web je archivován ve WebArchivu, je zkatalogizován a zařazen do České národní bibliografie a do online katalogu Národní knihovny ČR.

Copyright © Pivovary.Info 1999 - 2017

Tento web site byl vytvořen prostřednictvím Web site powered by phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce. TOPlist

NAVRCHOLU.cz